Wędrujemy... Błatnia z Jaworza zimą

Chociaż coraz częściej patrzymy w stronę naszych rowerów i coraz bardziej tęsknimy za wiosną to w taki piękny dzień jaki trafił się w pewną sobotę lutego dosłownie... pognaliśmy w góry ;) Wybór padł na BŁATNIĄ, ale tym razem skorzystaliśmy z nieznanych nam do tej pory szlaków: SZKLANEGO & HARCERSKIEGO. Dzięki nim zrobiliśmy ciekawą dziesięciokilometrową pętlę. Śniegu było w sam raz, a szlaki były przetarte. Po drodze nie spotkaliśmy zbyt wielu osób, więc jest to dobra opcja jeśli szukacie spokojniejszych, mniej uczęszczanych tras :)

Szlaki tej okolicy dokładnie pokazuje mapka niżej. A tutaj | link | do mapy.

START: JAWORZE NAŁĘŻE (ul. Cisowa)
Za niewielkim kościołem w Jaworzu Nałężu znajduje się dość pojemny parking - mimo wolnego słonecznego dnia po godz. 11:00 było tu jeszcze sporo miejsca. Tutaj to miejsce na mapie | link |.

Idziemy wzdłuż potoku JASIONKA, który będzie towarzyszył nam przez większą część SZLAKU SZKLANEGO (oznaczonego niebieską literą S). I ze względu na sąsiedztwo tego potoku warto zapamiętać ten szlak jako świetną propozycję NA LATO! Po drodze są miejsca gdzie można zatrzymać się nad wodą oraz wiaty do odpoczynku.

Trudnością (ale z drugiej strony też atrakcją...) na tym szlaku może być konieczność przekraczania strumieni po kamieniach - najtrudniejsza była pierwsza przeprawa, bo strumień był dość szeroki, a kamieni które posłużyłyby za ścieżkę było mało. Później już nie było takich problemów. Podobnie jest na szlaku harcerskim, w sumie strumyki przekraczamy kilka razy. A do tego woda płynąca przy szlaku to jest zawsze ten czynnik, przez który podany na mapach czas przejścia danej trasy mnożymy razy dwa... I tego dnia też tak było ;)

W naszej wędrówce trzymamy się szlaku oznaczonego literą S, ale czasem trzeba być bardziej czujnym w wypatrywaniu oznakowania, nie zawsze jest dobrze widoczne, a do tego od czasu do czasu zamiast niebieskiej litery S, mamy białą...

Po ok. 4 km wędrówki szlakiem szklanym spotkamy żółty szlak, który biegnie na Błatnią z Jaworza i teraz to jego się trzymamy, a po kolejnym kilometrze dochodzimy do SCHRONISKA PTTK NA BŁATNIEJ.

Po odpoczynku w schronisku na drogę powrotną wybieramy szlak czerwony, ale po ok. 800 m odbijamy w prawo na SZLAK HARCERSKI (oznaczony zieloną literą H). I tak się składa że... wszystkie szlaki prowadzą do Jaworza ;) Jeśli trzymalibyśmy się SZLAKU CZERWONEGO to także dojdziemy z powrotem na miejsce startu - na parking w Jaworzu. Szlak szklany jest szerszy i bardziej wygodny niż węższy i bardziej stromy szlak harcerski, ale ich połączenie w pętlę gwarantuje sporą różnorodność