Zamek Topacz | Park iluminacji

W przedświąteczną sobotę grudnia pozwoliliśmy sobie na jednodniowe egzotyczne wakacje czyli wybraliśmy się do ZOO Wrocław :) Ponieważ zimowe godziny otwarcia wrocławskiego ogrodu zoologicznego mieszczą się w przedziale czasowym 9:00-16:00, więc tego dnia wystarczyło jeszcze czasu na spacer po kolorowym i świątecznym wrocławskim rynku, a dzień zakończyliśmy wizytą w Parku Iluminacji przy ZAMKU TOPACZ

PARK ILUMINACJI | ZAMEK TOPACZ (woj. dolnośląskie)

Jeśli będziecie w okolicach Wrocławia to warto zajrzeć do stworzonego specjalnie na ten świąteczny czas parku pełnego światła. Wystawa z czternastowiecznym zamkiem w tle jest czynna aż do 8 marca.

Oczywiście spodziewaliśmy się, że w sobotni wieczór spotkamy tu sporo odwiedzających, ale zaskoczyła nas bardzo dobra organizacja (szczególnie po tym co przeżyliśmy w Warszawie i Ogrodach światła). Jak tylko wjechaliśmy na teren należący do zamku od razu zostaliśmy pokierowani na duży bezpłatny parking i na parkingu prosto na wolne miejsce parkingowe. Mimo takiego popularnego na odwiedziny czasu nie staliśmy po bilety w kolejce, bo jej po prostu nie było - czynne były 4 kasy! Jeśli macie pewność, że tu dojedziecie można kupić bilety na dany dzień wcześniej przed przyjazdem - tutaj: bilety.topacz.pl i wtedy nie trzeba będzie już w ogóle szukać kasy :)

Na ścieżkach Parku Iluminacji wyznaczona jest jednokierunkowa trasa zwiedzania - odbywamy Podróż Krainą Wyobraźni - dzięki temu mimo że odwiedzających było sporo to byliśmy rozproszeni i nie czuło się tłoku. Choć na odwiedziny bez ryzyka tłoku najlepiej wybrać się między poniedziałkiem a piątkiem (i wtedy mamy także tańszy wstęp) lub w dni wolne wybrać późniejsze godziny wieczorne (między godz. 19 a 21).

Wystawa jest kameralna, przyjazna dzieciom. Na wstępie dostajemy mapkę z zadaniami. Położenie iluminacji wokół jeziora tworzy niezwykły klimat. Można zrobić ciekawe zdjęcia m.in. w balonie, indiańskim canoe, pod ogromnymi grzybami, w zielonym labiryncie czy na tle ogromnego zegara i królika w kapeluszu (tak, jest tu ogród inspirowany "Alicją w Krainie Czarów"). W każdym miejscu towarzyszy nam muzyka. Na wszystko warto przeznaczyć ok. 1,5-2 godzin.

Po wyjściu z parku możemy jeszcze zrobić tour po punktach gastronomicznych - jest tu kilka stanowisk, a każde oferuje co innego - od pysznego grzanego wina i gorącej czekolady po frytki, pierogi, maślane bułeczki, a nawet bardziej wyszukane dania - jak krem z kasztanów i topinamburu oraz ciasta - będziecie zaskoczeni tą "polową" kuchnią ;)

• CENNIK znajdziecie tutaj: bilety.topacz.pl
  • Przykładowe ceny biletów: od poniedziałku do czwartku - bilet normalny 24 zł | bilet ulgowy 19 zł | bilet rodzinny - 75 zł (2+2 lub 1+3) | Bilety weekendowe od piątku do niedzieli i w święta - bilet normalny 29 zł | bilet ulgowy 24 zł | bilet rodzinny 95 zł

Na wystawę można przyjechać z psem. Jeśli będziecie w pobliżu - polecamy. My na pewno wrócimy tu już w cieplejszym czasie aby odwiedzić MUZEUM MOTORYZACJI TOPACZ i jeszcze raz pospacerować przyjemnymi parkowymi alejkami z nadzieją na dowiedzenie się więcej o tym niezwykłym zamku.