Wędrujemy... Błatnia z Jaworza jesienią

SZLAKI SZKLANY & HARCERSKI na Błatnią z Jaworza opisywaliśmy już zimą, tutaj: Wędrujemy... Na Błatnią z Jaworza.  Bardzo je polubiliśmy, więc było pewne, że wrócimy na nie jeszcze w innej porze roku. A jaka może być piękniejsza pora do powrotu niż jesień? :)

START: Jaworze Nałęże (ul. Cisowa) | tutaj to miejsce na mapie

Za niewielkim kościołem w Jaworzu znajduje się dość pojemny parking, do tego sporo jest miejsc wokół kościoła, mimo tego w niedzielny pogodny późny ranek o wolne miejsce było już dość trudno.

Na Błatnią weszliśmy korzystając ze szlaku szklanego oznaczonego dużą literą S. Jest to bardzo przyjemny szlak, szeroki i prowadzący przez jesienią cudnie żółto-rudy bukowy las. Na początku zaliczamy "atrakcję" w postaci przejścia przez strumyk, typowego mostku nie ma, ale są kamienie, więc da się ;) Kiedy nasz szklany szlak spotka się ze szlakiem żółtym to dalej idziemy trzymając się właśnie żółtego - dojdziemy nim na szczyt Błatniej

Jeśli nie planujecie odpoczynku w schronisku na Błatniej i wchodzenia na szczyt to szlakiem szklanym można pójść dalej - dojdziecie nim do Rancza Błatnia, później szlakiem czerwonym lub harcerskim schodzimy już do Jaworza.

A my po odpoczynku przy schronisku schodziliśmy korzystając ze szlaku czerwonego, a następnie po ok. 800 metrach odbiliśmy na szlak harcerski, oznaczony dużą literą H. Ten szlak jest inny... wąski, kamienisty i na niektórych odcinkach bardziej stromy, ale coś w nim jest takiego, że bardzo nam się podoba. Może to właśnie te wąskie liściaste tunele i kolejne strumyki, które musimy pokonać na trasie? ;)

Cała wycieczka zamyka się w ok. 10 km.

MAPA Z PRZEBIEGIEM TRASY | mapy.cz/s/radatolocu

Pomiędzy wejściem i zejściem mamy oczywiście możliwość odpocząć przy Schronisku PTTK na Błatniej | Błatnia - Schronisko PTTK | na rozległej i widokowej polanie szczytowej lub już schodząc - przy Ranczo Błatnia - tu było mniej tłoczno niż przy schronisku.

Z powodu obowiązujących obostrzeń schronisko na Błatniej wydaje posiłki tylko na wynos, nie ma możliwości skorzystania z jadalni wewnątrz - na zewnątrz jest jedno okienko w którym zamawiamy posiłek, a drugie w którym odbieramy. W niedzielę średni czas oczekiwania na złożenie zamówienia to 25 minut i kolejne 25 minut na wydanie posiłku (obojętnie co zamówicie).

Kiedy spojrzycie na mapę to zobaczycie że szlak szklany i harcerski to nie jedyna opcja wejścia na Błatnią z Jaworza, jest jeszcze szlak drwali (uwaga - na początkowym odcinku z Jaworza jest stromy) albo najdłuższy ze szlaków tej okolicy - szlak czerwony. Tym ostatnim możemy także dojść na parking skąd rozpoczynaliśmy wycieczkę - jest to alternatywa dla zejścia szlakiem harcerskim.